Neler yeni

KFN Predator Badlands Görücüye Çıktı!

📢 KralForum’a Hoş Geldiniz!

Sadece üyelere özel içeriklere erişmek ve topluluğumuzun bir parçası olmak için şimdi ücretsiz üye ol. 👉 Hemen aramıza katıl, sohbetlere dahil ol ve ayrıcalıkları keşfet!

KFN Haberleri: Predator: Badlands Görücüye Çıktı! (AAA Tek Kişilik Hikaye Oyunu)​

Nihayet beklenen oldu! 20th Century Games, IllFonic'in multiplayer denemesinin ardından, serinin köklerine dönen ve Unreal Engine 5 ile geliştirilen AAA bütçeli, tek kişilik (single-player) hikaye odaklı "Predator: Badlands" oyununu duyurdu.

kfn haberleri.png


En son 2020'de Predator: Hunting Grounds adlı asimetrik çok oyunculu bir oyunla karşımıza çıkan seri, bu kez rotayı tamamen değiştiriyor. Yeni oyun, Hunting Grounds'un geliştiricisi IllFonic tarafından değil, Naughty Dog ve Respawn Entertainment gibi stüdyoların eski kıdemli geliştiricilerini bünyesinde barındıran "Razorback Interactive" adlı yeni bir stüdyo tarafından geliştiriliyor. Bu da oyunun kalitesine yönelik beklentileri tavan yaptırmış durumda.

Hayranların Duası: Artık Av Değil, Avcısın (Ya da Tam Tersi)​

Duyurunun en heyecan verici kısmı, Predator: Badlands'in katı bir tek kişilik, hikaye odaklı aksiyon-korku oyunu olması. Hunting Grounds gibi asimetrik (4v1) bir deneyim yerine, Star Wars Jedi: Survivor veya The Last of Us gibi derin bir hikaye anlatımına ve sinematik bir oynanışa odaklanılacak.

Geliştirici stüdyo Razorback, oyunun temel ilhamının 1987 tarihli ilk Predator filmi olduğunu açıkladı. Amaçları, oyuncuya "av" olmanın çaresizliğini ve gerilimini sonuna kadar yaşatmak. Ancak bu kez Alien: Isolation gibi tamamen saklanmaya dayalı bir korku oyunu beklemiyoruz. Badlands, oyuncuya "ava karşılık verme" şansı tanıyan bir aksiyon-hayatta kalma oyunu olacak.

Oyunda, "Badlands" olarak bilinen, Predator'ların bir oyun alanı olarak kullandığı çorak bir gezegene (veya Dünya'nın izole bir bölgesine) düşen "Yara" (kod adı) adında eski bir özel harekat askerini canlandıracağız. Amacımız, bizden daha güçlü, daha hızlı ve teknolojik olarak üstün olan bu "avcı"ya karşı hayatta kalmak.

İlk Fragman Neler Anlatıyor? (Unreal Engine 5 Farkı)​

Bugün yayınlanan 3 dakikalık sinematik fragman, tamamen oyun motoru (Unreal Engine 5) ile hazırlanmış. Fragmanda, karakterimiz Yara'nın, adını aldığı "Badlands" bölgesinin (kurak kanyonlar, devasa ağaç kökleri ve terk edilmiş antik harabeler) içinde yaralı bir şekilde ilerlediğini görüyoruz.

Klasik Predator tıklamalarını (clicking sound) duyduğumuz anda gerilim artıyor. Yara, etrafını termal görüşle tarayan avcının omuz topundan (Plasma Caster) kıl payı kurtuluyor ve bir mağaraya sığınıyor. Fragman boyunca Predator'ı sadece ikonik "parlayan üç nokta" lazeri ve ağaçların arasında bir hayalet gibi hareket eden kamuflajının yansıması olarak görüyoruz.

Fragman, Yara'nın çamur ve bitki örtüsünü kullanarak kendini kamufle etmeye çalışması (ilk filme gönderme) ve el yapımı patlayıcı bir tuzak kurmasıyla son buluyor. Predator'ın tam silüeti göründüğü anda ise oyunun logosu ekrana geliyor. UE5'in sunduğu ışıklandırma, parçacık efektleri ve özellikle ses tasarımı, fragmanın gerilimini zirveye taşımış.

Oynanış Mekanikleri: Yarı-Açık Dünya ve "Kedi-Fare" Oyunu​

Oyunun resmi web sitesinde paylaşılan ilk detaylara göre Predator: Badlands, çizgisel bir oyun olmayacak. God of War (2018) veya Resident Evil 4 Remake gibi, birbirine bağlı geniş alanlardan oluşan "yarı-açık dünya" (semi-open world) bir yapıda olacak.

  • Dinamik Avcı Yapay Zekası: Oyundaki Predator, tek ve "dinamik" bir yapay zekaya sahip olacak. Yani Shadow of Mordor'daki Nemesis sistemi gibi, sizin hareketlerinize göre öğrenen, size pusu kuran, tuzaklarınızı bozan ve her seferinde farklı bir strateji deneyen bir "boss" ile karşılaşacağız.
  • Tuzak ve Üretim (Crafting): Hayatta kalmak için çevreden bulduğumuz parçalarla el yapımı silahlar, dikkat dağıtıcı cihazlar ve patlayıcı tuzaklar üreteceğiz. Amacımız Predator'ı doğrudan yenmek değil, onu zayıflatmak ve en sonunda alt etmek.
  • Gizlilik ve Vahşet: Gizlilik, oyunun anahtarı olacak. Ancak yakalandığımızda, The Last of Us benzeri vahşet dolu yakın dövüş (melee) mekanikleri devreye girecek.

Çıkış Tarihi ve Platformlar​

20th Century Games, Predator: Badlands için henüz net bir çıkış tarihi vermekten kaçındı. Ancak fragmanın gelişmişliği ve stüdyonun en az üç yıldır bu proje üzerinde çalıştığı bilgisi, "2026'nın Son Çeyreği" beklentisini güçlendiriyor.

Oyun, yeni nesil bir deneyim olarak PC (Steam ve Epic Games Store), PlayStation 5 ve Xbox Series X|S platformları için duyuruldu.

Peki sizce yıllardır beklenen AAA tek kişilik Predator oyunu bu kez şeytanın bacağını kırabilir mi? Bir avcıyı avlama fikri sizi heyecanlandırdı mı? Yorumlarınızı bekliyoruz!
 
Bu Konuyu Okuyanlar (Toplam Okuyanlar 1)

KFN Haberleri

Üst