Neler yeni

KFN AMD FSR 4 Xbox Series X’te FPS’i Katlayabilir!

📢 KralForum’a Hoş Geldiniz!

Sadece üyelere özel içeriklere erişmek ve topluluğumuzun bir parçası olmak için şimdi ücretsiz üye ol. 👉 Hemen aramıza katıl, sohbetlere dahil ol ve ayrıcalıkları keşfet!

KFN Haberleri: AMD'den Konsol Devrimi: FSR 4, Xbox Series X’te FPS’i Katlayabilir!​

LAS VEGAS - Teknoloji devi AMD, oyun dünyasında performansı yeniden tanımlayacak yeni nesil FSR (FidelityFX Super Resolution) 4.0 teknolojisinin ilk detaylarını sızdırdı. Gelen bilgilere göre, yapay zeka ve makine öğrenmesi ile derinlemesine entegre edilecek olan FSR 4, özellikle AMD donanımı kullanan Xbox Series X gibi
konsollarda, görüntü kalitesinden ödün vermeden kare hızlarını (FPS) ikiye, hatta üçe katlama potansiyeli taşıyor.


KFN-Haberleri.png


PC oyuncuları için bir süredir aşina olunan FSR teknolojisi, oyunları daha düşük bir çözünürlükte çalıştırıp ardından gelişmiş algoritmalarla daha yüksek bir çözünürlüğe yükselterek performansı artıran bir sistem. FSR 3 ile "Frame Generation" (Kare Üretimi) teknolojisini de bünyesine katan AMD, şimdi FSR 4 ile rakibi Nvidia'nın DLSS teknolojisine doğrudan ve çok daha güçlü bir cevap vermeye hazırlanıyor. Bu gelişmenin en heyecan verici yanı ise, bu gücün konsol oyuncularının oturma odalarına taşınacak olması.

FSR 4.0'ın Kalbinde Ne Var? Yapay Zeka Destekli Kare Üretimi​

FSR 3, mevcut iki kare arasına yapay bir kare ekleyerek akıcılığı artırıyordu. FSR 4 ise bu teknolojiyi bir adım öteye taşıyor. Sızıntılara göre yeni sürüm, AMD'nin RDNA mimarisindeki yapay zeka hızlandırıcılarını kullanarak, sadece araya kare eklemekle kalmayacak, aynı zamanda eklenen bu karelerin kalitesini ve doğruluğunu makine öğrenmesi ile mükemmelleştirecek. "AI-Enhanced Frame Interpolation" (Yapay Zeka Destekli Kare Enterpolasyonu) adı verilen bu yöntem, hareketli sahnelerdeki gölgelenme (ghosting) ve artefakt gibi sorunları minimuma indirerek, neredeyse ham (native) görüntü kalitesinde bir akıcılık sunacak.

Bu, Xbox Series X'in donanımının, yazılımsal bir sihirbazlıkla çok daha verimli kullanılacağı anlamına geliyor.

Xbox Series X İçin Anlamı Ne? "Kalite Modunda 120 FPS" Hayal Değil​

Günümüz konsol oyunlarında oyuncular genellikle iki seçenek arasında kalıyor: Daha yüksek çözünürlük ve grafik detayı sunan "Kalite Modu" (genellikle 30 FPS) veya daha düşük çözünürlükte daha akıcı bir deneyim sunan "Performans Modu" (genellikle 60 FPS).

AMD FSR 4, bu ayrımı ortadan kaldırma potansiyeline sahip. Örneğin:

  • Bir oyun, konsolu zorlayarak 4K çözünürlükte 30-40 FPS arasında çalışıyor olabilir. FSR 4'ün "Performans" ayarıyla, oyun dahili olarak 1080p'de çalıştırılıp 4K'ya yükseltilebilir ve sabit 120 FPS gibi inanılmaz bir akıcılığa ulaşabilir.
  • 1440p çözünürlükte 60 FPS hedefleyen bir oyunda FSR 4 "Kalite" modu devreye girdiğinde, hem 4K'ya yakın bir görüntü keskinliği elde edilebilir hem de FPS 60'ın altına asla düşmeyecek şekilde kilitlenebilir.
Bu teknoloji, özellikle rekabetçi oyunlarda ve hızlı aksiyon anlarında oyunculara büyük avantaj sağlayacak. Geliştiriciler için de daha az optimizasyon yükü anlamına gelen FSR 4, konsolun donanım ömrünü uzatarak, önümüzdeki yıllarda çıkacak daha talepkar oyunların bile akıcı bir şekilde çalıştırılmasına olanak tanıyacak.

Ne Zaman Beklemeliyiz?​

AMD'nin FSR 4.0'ı 2026'nın ortalarında resmi olarak duyurması ve ilk destekleyen oyunların da yıl sonuna doğru piyasaya çıkması bekleniyor. Teknolojinin konsollara entegrasyonu genellikle birkaç ay sürdüğü için, Xbox Series X oyuncularının FSR 4'ün nimetlerinden tam olarak faydalanmaya başlaması 2027'yi bulabilir.

Ancak bekleyişe değeceği kesin. FSR 4, konsol oyunculuğunda "çözünürlük mü, akıcılık mı?" tartışmasını tarihe gömerek, her ikisini de aynı anda sunan yeni bir çağın kapılarını aralıyor.

Peki siz, konsolunuzda en sevdiğiniz oyunu 4K çözünürlükte 120 FPS ile oynamak için heyecanlı mısınız?
 
Bu Konuyu Okuyanlar (Toplam Okuyanlar 0)
No registered users viewing this thread.

KFN Haberleri

Üst