- Katılım
- 9 Eylül 2025
- Mesajlar
- 559
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 16
Konu Sahibi
KFN Haberleri: Stellantis'ten Elektrikli Araç Pazarını Sarsacak Hamle: Yeni Nesil Batarya Sistemi Tanıtıldı!
Otomotiv devi Stellantis, elektrikli araç (EV) pazarındaki rekabeti tamamen yeni bir boyuta taşıyacak devrimsel batarya sistemini duyurdu. Daha uzun menzil, ultra hızlı şarj ve daha düşük maliyet vaat eden bu yeni teknoloji, grubun Peugeot, Citroën, Fiat ve Jeep gibi markalarını rakiplerinin bir adım önüne geçirmeyi hedefliyor.
Elektrikli araç dünyasında menzil ve şarj süresi savaşları kızışırken, dünyanın en büyük otomotiv gruplarından biri olan Stellantis, sessiz sedasız yürüttüğü araştırma ve geliştirme çalışmalarının meyvesini topladı. Şirket, 2025 yılına damga vurması beklenen ve "Stellantis FusionCore" olarak adlandırılan yeni nesil batarya mimarisini tanıttı. Bu sistem, sadece performans artışı sunmakla kalmıyor, aynı zamanda üretim maliyetlerini önemli ölçüde düşürerek elektrikli araçların daha geniş kitlelere ulaşmasının önünü açıyor.
FusionCore Teknolojisinin Getirdiği Yenilikler
Stellantis mühendisleri tarafından geliştirilen FusionCore, mevcut lityum-iyon teknolojisini temel alsa da, katot ve anot kimyasında yapılan yenilikler ve gelişmiş termal yönetim sistemi sayesinde çığır açan sonuçlar sunuyor:- %30 Daha Fazla Menzil: Yeni batarya hücreleri, mevcut sistemlere göre çok daha yüksek bir enerji yoğunluğuna sahip. Bu da aynı boyuttaki bir batarya paketiyle %30'a varan oranda daha fazla menzil anlamına geliyor. Stellantis, bu teknolojiyle donatılmış orta segment bir binek otomobilin tek şarjla rahatlıkla 750-800 kilometre yol kat edebileceğini iddia ediyor.
- 15 Dakikada %80 Şarj: Belki de en etkileyici yenilik şarj hızında. Geliştirilmiş soğutma sistemi ve optimize edilmiş hücre kimyası sayesinde FusionCore bataryalar, uyumlu bir hızlı şarj istasyonunda sadece 15 dakika içinde %10'dan %80 doluluğa ulaşabiliyor. Bu, uzun yolculuklardaki mola sürelerini benzinli bir araca yaklaştırıyor.
- %25 Daha Düşük Maliyet: Stellantis, batarya üretiminde kobalt gibi pahalı ve tedariki zor madenlerin kullanımını minimuma indiren yeni bir kimyasal formül geliştirdi. Bu sayede batarya paketi maliyetlerinde %25'e varan bir düşüş sağlanıyor. Bu maliyet avantajının doğrudan son kullanıcı fiyatlarına yansıması bekleniyor.
- Artırılmış Ömür ve Güvenlik: Yeni termal yönetim sistemi, bataryanın ömrünü uzatırken, en zorlu koşullarda bile maksimum güvenlik sağlıyor.
Pazara Etkisi Ne Olacak?
Stellantis CEO'su Carlos Tavares, lansmanda yaptığı açıklamada, "FusionCore, sadece bir batarya değil, 'Dare Forward 2030' stratejimizin kalbidir. Bu teknoloji ile müşterilerimize hiçbir taviz vermeden, erişilebilir, sürdürülebilir ve heyecan verici bir elektrikli mobilite deneyimi sunacağız. Rakiplerimiz menzili konuşurken, biz oyunu yeniden kuruyoruz," ifadelerini kullandı.Bu hamlenin Tesla, Volkswagen Grubu ve Çinli üreticiler üzerindeki baskıyı artıracağı kesin. Özellikle uygun fiyatlı ve uzun menzilli elektrikli araç segmentinde Stellantis'in (Peugeot, Fiat, Citroën, Opel markalarıyla) pazar payını önemli ölçüde artırması bekleniyor.
Stellantis, FusionCore teknolojisine sahip ilk modellerin 2026'nın ikinci yarısından itibaren yollarda olacağını açıkladı. Bu teknoloji, grubun tüm markalarında kademeli olarak kullanılacak ve küçük şehir otomobillerinden büyük SUV'lara ve hafif ticari araçlara kadar geniş bir yelpazeye yayılacak.