GTA: San Andreas'ın Gözden Kaçan Sırları: Oyundan Kaldırılan 5 Unutulmaz Özellik
Grand Theft Auto: San Andreas, 2004 yılında piyasaya sürüldüğünde oyun dünyasında bir devrim yarattı. Devasa haritası, derin karakter gelişimi ve unutulmaz hikayesiyle günümüzde bile milyonlarca oyuncunun kalbinde özel bir yere sahip. Ancak her büyük yapımda olduğu gibi, San Andreas'ın geliştirme sürecinde de pek çok fikir, mekanik ve özellik son anda rafa kaldırıldı. Oyunun dosyalarında gizlenen kanıtlar ve geliştiricilerin yıllar sonra yaptığı açıklamalar, bize aslında ne kadar daha büyük bir oyunun hedeflendiğini gösteriyor. İşte San Andreas'ın son sürümünde göremediğimiz en ilginç 5 kesilmiş özellik.1. Meşhur "Hot Coffee" Skandalı
Listemizin ilk sırasında, belki de oyun tarihinin en büyük skandallarından birine yol açan "Hot Coffee" yer alıyor. Normalde, CJ bir kız arkadaşını evine davet ettiğinde, kamera dışarıyı gösterir ve içeriden sadece sesler gelirdi. Ancak oyunun dosyalarında, bu anlar için geliştirilmiş, tamamen oynanabilir bir cinsel içerikli mini oyun gizliydi.Bu içerik, PC sürümünün modlanmasıyla ortaya çıkarılınca büyük bir kriz patlak verdi. Rockstar Games, başlangıçta bu içeriğin mod yapımcıları tarafından eklendiğini iddia etse de gerçek kısa sürede anlaşıldı. Bu durum, oyunun yaş derecelendirmesinin "M" (Yetişkin) seviyesinden "AO" (Sadece Yetişkinler) seviyesine çıkarılmasına, Avustralya gibi bazı ülkelerde yasaklanmasına ve şirkete karşı milyonlarca dolarlık davalar açılmasına neden oldu. Rockstar, daha sonra bu mini oyunu tamamen kaldıran bir yama yayınlamak zorunda kaldı. "Hot Coffee", geliştirme sürecinde son anda vazgeçilen bir fikrin ne gibi sonuçlar doğurabileceğinin en çarpıcı örneğidir.
2. Kaykay ve 90'lar Ruhu
San Andreas, 90'ların Los Angeles kültürünü yansıtan bir oyundu ve bu kültürün en önemli parçalarından biri de kaykaydı. Geliştiriciler, oyuna tamamen işlevsel bir kaykay mekaniği eklemeyi planlamışlardı. Oyuncular, BMX bisiklet gibi kaykayla da sokaklarda gezip çeşitli hareketler yapabilecekti.Oyunun dosyalarında kaykay kullanırken yapılacak hareketlere ait animasyonlar ve ses dosyaları hâlâ bulunuyor. Hatta oyunun bazı sürümlerinde, beyzbol sopası gibi bir yakın dövüş silahı olarak bir kaykay bulunabilir. Muhtemelen zaman kısıtlamaları veya BMX bisikletin zaten benzer bir işlev görmesi nedeniyle bu özellik oyundan çıkarıldı. Ancak Los Santos'un rampalarında kaykayla süzülme fikri bile birçok oyuncuyu heyecanlandırmaya yetiyor.
3. Alcatraz ve Diğer Kesilmiş Mekanlar
San Andreas'ın haritası zaten devasa olsa da, Rockstar'ın planları çok daha büyüktü. San Fierro'nun kuzeyinde, gerçek hayattaki Alcatraz Hapishanesi'nden esinlenilmiş, "Alcatraz" olarak bilinen büyük ve detaylı bir ada bulunuyordu. Bu adaya normal yollarla erişim mümkün olmasa da, oyun dosyalarında adanın daha detaylı ve keşfedilebilir bir versiyonu için planlar olduğu görülüyor.Muhtemelen bu ada, bir veya birkaç görev için özel olarak tasarlanmıştı ancak daha sonra bu görevler iptal edilince ada da yarım bırakıldı. Bunun yanı sıra, Las Venturas'ta daha fazla kumarhane içi mekan ve Los Santos'ta daha fazla girilebilir bina gibi birçok küçük detayın da zaman kısıtlamaları nedeniyle oyundan çıkarıldığı biliniyor.
4. "The Truth is Out There" ve Diğer Kayıp Görevler
Oyunun en ilginç karakterlerinden biri olan komplo teorisyeni hippi "The Truth" için planlanmış özel bir görev, son anda oyundan çıkarıldı. "The Truth is Out There" (Gerçek Orada Bir Yerde) adındaki bu görevde, CJ'in Area 69'a sızarak bir Jetpack çalması planlanıyordu.Bu görevin konsepti, oyundaki "Black Project" (Jetpack'i ilk gördüğümüz görev) ve "Green Goo" (Jetpack'i çaldığımız görev) görevlerine bölünerek kullanıldı. Ancak orijinal haliyle bu görevin, The Truth'un UFO'lar ve uzaylılarla ilgili teorilerini daha da derinleştiren diyaloglar ve olaylar içereceği düşünülüyor. Bunun gibi birçok küçük görevin, ana hikayenin akıcılığını bozmamak adına geliştirme sürecinde elendiği tahmin ediliyor.
5. Daha Derin Çete Savaşları ve Bölge Yönetimi
Grove Street Families'i yeniden zirveye taşımak, oyunun ana hedeflerinden biriydi. Çete savaşları mekaniği bu yolda oldukça eğlenceliydi, ancak ilk planlar çok daha karmaşık ve stratejik bir yapı içeriyordu. Kesilmiş özelliklere göre, oyuncular sadece bölgeleri ele geçirmekle kalmayacak, aynı zamanda bu bölgeleri yönetmek zorunda da kalacaktı.Örneğin, ele geçirilen bir bölgeyi savunmaları için kendi çete üyelerinizi görevlendirmeniz gerekecekti. Eğer bir bölgeyi savunmasız bırakırsanız, siz haritanın başka bir yerindeyken rakip çeteler (Ballas veya Vagos) bu bölgeye saldırıp geri alabilecekti. Bu özellik, oyuna sürekli devam eden dinamik bir strateji katmanı ekleyecekti ancak muhtemelen oyuncu için fazla yorucu olacağı düşünülerek basitleştirildi.