Türkiye nin En iyi Forum Siteleri

Duyuru

Collapse
Henüz duyuru yok

Ramazan’da Kilo Vermek ve Ramazan'da kilo vermenin yolları!

Collapse
X
  • Filtreleme
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • Ramazan’da Kilo Vermek ve Ramazan'da kilo vermenin yolları!

    ​​​​​Ramazan’da Kilo Vermek ve Ramazan'da kilo vermenin yolları!


    Ramazanda beslenme tarzı, saatlerin değişmesi ile beraber fiziksel aktivitenin de azalması, kilo almayı kolaylaştırıyor. Bu süreçte öğün sayısı ikiye düşerken, bu öğünlerde tüketilen besin çeşidi ve miktarı normal zamanda tüketilenden çok daha fazla oluyor.

    Ancak vücudumuza sağlık kazandırmanın en önemli yollarından birinin de kalori kısıtlaması yapmak olduğunu biliyoruz. Beslenme yetersizliğine sebep olmayan doğru bir kalori kısıtlaması ömrü uzatıyor. Oruç tutmak da kalori kısıtlaması yapmanın en güzel yollarından biri. Hem ibadet etmek hem de bedene sağlık kazandırmak istiyorsanız, oruç tutarken beslenme yetersizliğine sebep olmayacak şekilde bir kalori kısıtlaması yapabilirsiniz.
    Oruç tutarken yaptığımız ve doğru olarak kabul ettiğimiz yanlışları beslenme yetersizliği yapmayarak Ramazan ayında ibadetinizi yaparken formunuzu da koruyabilir hatta fazla kilolarımızı da vermeye başlayabiliriz.

    Ramazanda öğün sayısının azalması, beslenme tarzı, saatlerin değişmesi ile beraber fiziksel aktivitenin de azalması kilo almayı da kolaylaştırıyor.

    Uzun bir açlık sonrası aynı öğünde et, pide, salata çeşitleri, sebze çeşitleri, tatlı çeşitleri gibi neredeyse bütün besin gruplarının aynı anda tüketilmesi ve hareket oranının düşmesi metabolizmaya binen yükü arttırıyor.Bu durumda 1 ay devam ettiği için Ramazan sonunda kişi kilo almış, sindirim ve boşaltım sistemi bozulmuş, kan biyokimya değerleri yükselmiş olabiliyor.

    Tüm bu etkenlerden kaçınmak için kolay ve sağlıklı bir beslenme programı belirlemek yeter.


    Ramazan Ayında Dikkat Edilmesi Gereken Uyarılar:

    Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  ramazanda-kilo-vermek-3.jpg
Görüntüleme: 1
Büyüklüğü:  127.4 KB

    İftar ve sahur ve ara öğünlerde gerekli besin öğelerini içeren, vitamin, mineral ve lif açısından zengin, tok tutucu özellikte besinler seçilmesi gerekir.
    İftarda çorba içildikten sonra 20-30 dakika beklenilip sonra ana yemeğe geçilmelidir.
    Ekmek çeşiti olarak kepek, çavdar veya tambuğday ekmeği tercih edilmelidir.
    İftardan sonra sık sık şerbetli tatlı yerine meyve, meyveli yoğurt veya sütlü tatlı tercih edilmelidir.
    İftar ve sahurda ağır yiyecekler yerine hafif yiyecekler tercih edilmelidir.
    Yemekler iyi çiğnenmeli ve yavaş yenilmelidir.
    Ramazan ayında kişilerin en çok şikayetçi oldukları konu kabızlık sorunudur.Oluşabilecek kabızlığı önlemek için lif oranı yüksek gıdalar, kepekli tahıllar, esmer ekmek, tambuğday ürünleri, kepekli pirinç-makarna, bulgur, kurubaklagiller bolca tüketilmeli kabuğu ile yenebilen meyveler kabuklu yenmelidir.


    Ramazanda besin seçimleri yavaş sindirilen, midenin geç boşalmasını sağlayan, kana yavaş geçen, bağırsak hareketlerini hızlandıran besinlerden seçilmelidir.

    Ramazanda sahurda yiyip yatmak, iftardan kısa süre sonra yatmak, acıkma şüphesiyle doyduğumuzdan daha fazla besin tüketmek, aktivitenin azalması, hareketsizlik doğal olarak vücudun bir günde harcadığı enerji miktarını düşürür.Bu nedenle oruç tutarken normalden daha az tüketim yapsak bile kilo alma riski ile karşılaşılır.Ramazanda kilo almamak için yediğimiz besinlere, besin türlerine ve besin miktarlarına daha fazla dikkat etmemiz gerekir.

    Iftardan bir buçuk saat önce 1 saat yürüyüş yapmak açlık hissinizi azaltır ve daha dinç olmanızı sağlar aynı zamanda da kilo alma riskinizi azaltır..İftardan sonra yürüyüş yapmak ise kilo alma riskinizi azaltır.

    Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  5afbfac65379ff1fbcb71073.jpg
Görüntüleme: 1
Büyüklüğü:  58.9 KB

    Gün içerisinde tüketmemiz gereken ara öğünleri ve suyu iftar ile sahur arasında da mutlaka dengeli ve eksiksiz şekilde tüketmemiz gerekir.

    Mutlaka sahura kalkmak gerekir.Sahura kalkmak metabolizmanın yavaşlamasını kısıtlar.

    Tuz tüketimine dikkat edilmelidir.Fazla tuz tüketmek vücutta ödem oluşmasına ve oruçluyken susamanıza neden olur.
    Çok az tuz tüketmek ise iftar ile sahur arasında tansiyonunuzun düşmesine neden olabilir.

    Yemekte mutlaka az yağlı bir mevsim salatanız olmalı.


    Alıntılar

  • #2
    Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  2454346_f0dc7aa5c9f0d11d1f6885b28b1e1b69_640x640.jpg
Görüntüleme: 1
Büyüklüğü:  55.0 KB

    “Orucu mutlaka bir hurmayla ya da bir bardak suyla açmalıyız. Zeytin tuzlu olduğu için çok tercih edilmemeli ya da tuzsuz zeytin tüketilmeli.
    Sonrasında da çorba içip mola verilmeli. Kulağa zor gelebilir ama bir 5-10 dakika mola verip mideyi dinlendirmek gerekiyor.

    Böylece hem beyne tokluk sinyali gidiyor hem de midemiz rahatlıyor. Mideyi birden bire doldurmak sonrasında mide problemlerine de yol açıyor.”

    Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  2454346_d0aade413a14076f112b8edd22d904d5_640x640.jpg
Görüntüleme: 1
Büyüklüğü:  53.6 KB

    Oruç tutanlara dengeli bir şekilde hem et hem de sebze içerikli beslenmeleri yönünde uyarıda bulunan Şaşmaz, “Beyaz makarna ve beyaz pilavı hiçbir zaman önermiyoruz ama yine ara ara yenebilir. Şerbetli tatlılar çok kalorili olduğu için fazla tüketilmemeli.



    Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  2454346_0ba7e44313f87988e0d1d29e86573a1d_640x640.jpg
Görüntüleme: 1
Büyüklüğü:  109.1 KB

    SAHURDA NE YEMELİ?

    Sahurda tüketilen ana yemek, kızartma ve et yemeklerinin hem mideyi çok yoracağını hem de tok tutmayacağını belirten Şaşmaz, “Sahuru kahvaltı gibi düşünmek gerekiyor. Baharatlı ve susatacak yiyecekler tüketilmemeli. Mümkünse az tuzlu ve tok tutacak besinler yemeliyiz.

    Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  2454346_dfc3451af42c4b3e553389c34b626211_640x640.jpg
Görüntüleme: 1
Büyüklüğü:  112.2 KB

    Yumurta, peynir gibi yiyeceklerin yanında 1-2 dilim ekmek tüketilebilir. Kahvaltı yapamam diyorsanız da çorba içebilir ya da yulaf, yoğurt, meyve karışımı yiyebilirsiniz. Sahurda çok fazla yiyip yatılmamalı. Besinleri ölçülü tüketmeli, yeterli miktarda su içilmeli” diye belirtiyor.



    Alıntılar


    ​​​​​Ramazan’da Kilo Vermek ve Ramazan'da kilo vermenin yolları! Ramazanda beslenme tarzı, saatlerin değişmesi ile beraber fiziksel

    Yorum yap

    Neler Oluyor

    Collapse

    Şu Anda 169 Kullanıcı çevrimiçidir Bunlardan 4 üye 165 ziyaretçidir..

    Şimdiye kadar aynı anda 471 kullanıcı 19-04-2019 tarihinde saat 21:01 içinde çevrimiçi oldu.

    Hazırlanıyor...
    X