Türkiye nin En iyi Forum Siteleri

Duyuru

Collapse
Henüz duyuru yok

Kendi küçük marifeti büyük 😉 CHİA TOHUMUNUN FAYDALARI

Collapse
X
  • Filtreleme
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • Kendi küçük marifeti büyük 😉 CHİA TOHUMUNUN FAYDALARI



    tohumunun 100 gramında 486 kcal kalori bulunmaktadır.



    Chia Tohumunun faydaları nelerdir?
    • Chia tohumu yüksek miktarda enerji verir.
    • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
    • Antioksidan içeren tohum, vücudu kansere ve yaşlanmaya karşı korur.
    • Grip, nezle gibi rahatsızlıklardan korur.

    Saçların sağlıklı ve hızlı uzamasında yardımcıdır.

    Saçınız keratin olarak bilinen bir protein türünden oluşmaktadır. Chia tohumu yağı ise sahip olduğu protein değerleri ile saçın büyümesine destek olmaktadır. Chia tohumu yağı sadece saçı korumakla kalmaz ve aynı zamanda doğal bir parlaklık sağlamaktadır. Chia tohumu yağı çabuk ağarak saçlarının daha geç yaşlanması için destek olmaktadır.

    Zayıflamaya yardımcı olur;

    Zayıflamak için kullanılmasındaki en büyük etkisi midede yer alan karbonhidratın parçalanma hızını yavaşlatması ve kan şekerini dengede tutmasıdır. Chia tohumları kendi ağırlığının 10 katı sıvıyı emme yeteneğine sahiptir. Bu nedenle, sıvılarla beraber tükettiğinizde midede doygunluk hissi yaratmaktadır. Böylelikle spor ya da egzersiz yaparken kişinin halsizleşmesini önler. Ayrıca yüksek oranda içerdiği lif ile diyete yardımcı olur.
    • İçerisinde bulunan kalsiyumlar kemik gelişimine katkı sağlar.
    • Antioksidandır, vücudun toksinlerden arınmasını sağlar.
    • Hücre yenilenmesine yardımcı olduğundan, yaşlanmayı geciktirir.
    • Düzenli tüketilen chia tohumu içerdiği C vitamini ile hastalıkları önlerken, günlük kalsiyum ihtiyacının büyük kısmını karşılar.

    Vücutta oluşan iltihaplanmayı tedavi eder;

    Chia tohumları güçlü antioksidanlar olarak hareket eden yararlı flavanoller ve diğer besinler açısından iyi bir kaynaktır. Bu besinler vücuttaki iltihabı azaltmaya yardımcı olmaktadır. İnflamasyon gibi kritik bir durum için çözüm olması pek çok sağlık sorunları ve rahatsızlıklara iyi gelmektedir.

    Kalp rahatsızlıklarını önler;

    Chia tohumları tıpkı keten tohumu, somon gibi omega-3 yağ asitleri ile doludur. Bu son derece sağlıklı olan yağ, sağlıklı bir kalp için çok önemlidir. Kandaki yüksek yağ seviyesi kalp hastalıklarına yakalanma riskini artırmaktadır. Fakat omega-3 alt trigliserid düzeylerini azaltarak kalbe destek olmaktadır.

    Cilt sağlığına katkı sağlar;

    Chia tohumları serum şeklinde mevcuttur. Bazı ülkelerde acil durum olduğunda, kuru deriye veya tırnak etlerini doğrudan uygulamasını önerilmektedir. Ayrıca ekstra nemlendirici gücü için düzenli olarak kullandığınız losyonunuzun içine birkaç damla ekleyebilirsiniz. Yüksek omega-3 içeriği sayesinde kızarıklığı azaltmak ve kuru cildi canlandırmak için bir anti inflamatuar olarak çalışır. Chia yağı cildi nemlendirmek için kullanılmaktadır. Su kaybını azaltmak ve cilt bariyerini artırmak için son derece faydalıdır.



    Kan basıncını düşürür;

    Brezilya’da yapılan bir çalışmaya göre, işlenmemiş chia tohumu tüketimi yüksek kan basıncını düşürmeye yardımcı olabilmektedir. Bu durumda, hipertansiyon tansiyon ilaçları ile tedavi edilemeyen durumlarda chia tohumundan destek almak bir alternatif oluşturmaktadır.

    Kolestrolü düşürür;

    Chia tohumu genel sindirim ve metabolik sağlık için iyidir. Yapılan araştırmalara göre, HDL (iyi kolesterol) seviyelerinin artması, LDL (kötü kolesterol) ve trigliserid seviyelerinin düşmesi ile chia tüketimi arasında bir bağlantı vardır. Bu nedenle şeker hastaları tarafından güvenli kullanılan chia tohumu, aynı zamanda sağlıklı bir kalp için de faydalıdır.

    Sindirimi kolaylaştırır;

    Chia tohumları lif açısından zengindir. 100 gram chia tohumu yaklaşık olarak 40g diyet lifi içermektedir. Lif sindirim için mükemmel bir destekçidir. Kabızlık gibi bağırsakla ilgili rahatsızlıkları uzak tutmanıza yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda, kolesterol seviyesini düzenlemektedir.

    Beyin fonksiyonlarını geliştirir;

    Chia tohumları beyin için yararlı olan besinlerle doludur. DHA yağ asitlerini (iyi beyin fonksiyonu için bir zorunludur) yapmak için kullanılan omega-3 açısından iyi bir kaynaktır. Ayrıca sağlıklı beyin fonksiyonları ve ruh hali için gerekli olan dokuz temel amino grup asidi barındırmaktadır. Chia tohumlarındaki antioksidanlar serbest radikallerle savaşır ve serbest radikallerin neden olabileceği tüm zararlardan beyni korur.

    İltihaplanmayı önler;

    Chia tohumları güçlü antioksidanlar olarak hareket eden yararlı flavanoller ve diğer besinler açısından iyi bir kaynaktır. Bu besinler vücuttaki iltihabı azaltmaya yardımcı olmaktadır. İnflamasyon gibi kritik bir durum için çözüm olması pek çok sağlık sorunları ve rahatsızlıklara iyi gelmektedir.

    Güçlü bir kalsiyum kaynağıdır;

    Chia tohumlarında bulunan kalsiyum miktarının yağı alınmış sütte bulunandan daha yüksek olduğu kabul edilmektedir. Bu nedenle, günlük olarak bir avuç chia tohumu tüketmek kalsiyum eksikliğini gidermek için idealdir. Kalsiyum osteoporoz riskinin azaltılması, eklem zayıflığının engellenmesi ve vücut esnekliğinin kazanılması için etkilidir. Ayrıca kemik ve diş sağlığı için son derece gereklidir.


Neler Oluyor

Collapse

Şu Anda 155 Kullanıcı çevrimiçidir Bunlardan 3 üye 152 ziyaretçidir..

Şimdiye kadar aynı anda 471 kullanıcı 19-04-2019 tarihinde saat 21:01 içinde çevrimiçi oldu.

Hazırlanıyor...
X