Türkiye nin En iyi Forum Siteleri

Duyuru

Collapse

KraLForum.Net

Reklamınızı KraLForum.Net Üzerinden Verebilirsiniz.Reklam Vermek İçin Forum Yetkililerinden
Bilgi Alabilirsiniz..
Rabia
Devamını Gör
Daha Azını Gör

Renklerin Psikolojisi

Collapse
X
  • Filtreleme
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • Renklerin Psikolojisi

    Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  renklerin-psikolojisi2.jpg
Görüntüleme: 1
Büyüklüğü:  160.3 KB
    Renklerin Psikolojisi ve Algı Üzerine Etkisi.
    Tıpkı insanlar gibi, renklerin psikolojisi dediğimiz ve kişiye etki eden bir kavram vardır. Kurumsal markalara bakıldığında, her bir markanın kendine has rengi, logosu vardır. Logolar markaların kurumsal kimlikleridir ve markaların akılda kalıcılığını sağlayan, markayla özdeşleşen görsel araçlardır.
    Farkında olmasak da, renkler bilinçaltımızı etkiler ve bazı mesajlar verir. Biz bu mesajlar sayesinde markalarla ilgili algı oluştururuz. Bu algı da bizim marka tercihlerimizi, o marka hakkındaki düşüncelerimizi ve nasıl konumlandırdığımızı belirler. Dolayısıyla markaların kullanacakları logo ve renkler şirket vizyonunu ve tüketicide yaratmak istediği etkiyi yansıtabilmelidir. Tabi her zaman tek başına renkler çok da anlamlı olmayabilir, daha bütünsel kullanıldığında bir anlam ifade ederler.
    Her renk farklı etkiler yaratır. Kimi renkler soğuk, kimi renkler sıcak renk olarak tanımlanır. Kimi renkler heyecan, enerji verirken, kimi renkler resmiyeti, ciddiyeti çağrıştırır.
    Bazı Renkler Anlamları.
    • BEYAZ: Saflığı, temizliği ve istikrarı ifade eder. (kozmetik ve temizlik ürünlerinde bu nedenle beyaz sıklıkla kullanılır.)
    • SİYAH: Gücü, tutkuyu ve çoğu ülkede matemi temsil eder. Konsantrasyonu arttırır.
    • MAVİ: Kan akışını yavaşlatır. Rahatlatıcı bir etkiye sahiptir. Sonsuzluğu ve özgürlüğü ifade eder. (Soğuk bir renk olduğundan soğuk içecek markalarında tercih edilen renklerdendir. Pepsi gibi)
    • YEŞİL: Doğanın ve huzurun rengidir. Aynı zamanda güven duygusunu tetikler. (Bankalarda genelde yeşil renk kullanılır. Garanti, TEB gibi..). Olumsuz etkileri olarak, aşırı rahatlama sonucu umursamazlık, yorgunluk hissi ve tembelliğe neden olabilir.
    • KIRMIZI: Canlılık ve dinamizmin rengidir. İştah açıcıdır. Ataklık, azim ve kararlılığı ifade eder. (Coca-Cola kırmızı ile özdeşleşen markalardandır. İştah açıcı etkisi olmasından dolayı yiyecek markalarının çoğunun ambalajında, logosunda kırmızı kulanılır. )
    • SARI: En parlak ve dikkat çekici renktir. ışığın, sevincin, üretim ve verimliliğin rengidir. İnsana sevinç ve coşku verir. İlham vericidir. Bilgiyi ve bilgeliği ifade eder. Mutfak için oldukça uygundur. Anaokullarında, çocuk parklarında sarı sıklıkla kullanılır.
    • MOR: Asalet, lüks, burjuvazi ve itibarın rengidir. Melankolik bir etkisi vardır. Özellikle koyu tonlarda, bilinçaltını etkileyerek insanda korkuya ve hüzne neden olabilen mor renk, deprosyana yakın kişilerin en çok sevdiği renklerden biridir.
    • PEMPE: Dişi duyguların rengidir. Hayali, rahatlığı, sağlıklı olmayı ifade eder. Çalışma alanlarında pek tercih edilen bir renk değildir.
    • TURUNCU: Dışa dönük olmayı, neşeyi temsil eder. Kırmızı kadar olmasa da enerji veren sıcak bir renktir. Ancak yoğun turuncu kullanılan ortamların insanların sosyalleşme dürtülerini harekete geçirdiği için sinir sistemini olumsuz etkilediği bilinmektedir.
    • LACİVERT: Sonsuzluk, otorite ve verimliliği ifade eder. (Çoğu kurumsal, büyük şirketlerin logosunda lacivert renk kullanılır)
    • KAHVERENKİ: Toprağın ve doğallığın rengidir. Kahverengi tasarımlı ortamlarda uzun süre oturmak çok mümkün değildir. Hareketliliği arttırdığı için fast-food restoranlarında kahverengi kullanılır.
    • GİRİ: Alçak gönüllülüğü ve dengeyi, hareketsizliği ifade eder. Diplomatik ve ağır ortamlarda denge unsuru ve uzlaştırıcı olarak kullanılabilir.
    Bir Süre Yalnız Kalmak İstiyorum Kimse İle Konuşmak İstemiyorum........

  • #2
    Aslı ilkersd61 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    MOR: Asalet, lüks, burjuvazi ve itibarın rengidir. Melankolik bir etkisi vardır. Özellikle koyu tonlarda, bilinçaltını etkileyerek insanda korkuya ve hüzne neden olabilen mor renk, deprosyana yakın kişilerin en çok sevdiği renklerden biridir.
    LACİVERT: Sonsuzluk, otorite ve verimliliği ifade eder. (Çoğu kurumsal, büyük şirketlerin logosunda lacivert renk kullanılır)
    Gökkuşağı renklerinin hepsini severim, bu iki renk daha bir farklı gibi


    Yorum yap


    • ilkersd61
      ilkersd61 yorumladı
      Yorumu Düzenleme
      Her renkin bir anlam ifade etiyor yazamadigim daha çok renk var ama benim en sevdiğim Mavi ve Yeşil ...
      Maviye doğuştan hastayım zaten
      En son düzenleyen ilkersd61; 6 gün önce.

  • #3
    Güzel paylasim.
    KraLForum.Net



    Bir varmiSs bir yokmuSuZz

    Yorum yap


    • #4
      Aslı aSyaa tarafından gönderilmiş Mesajı göster
      Güzel paylasim.
      Teşekkür Ederim. aSyaa
      Bir Süre Yalnız Kalmak İstiyorum Kimse İle Konuşmak İstemiyorum........

      Yorum yap

      Neler Oluyor

      Collapse

      Şu Anda 238 Kullanıcı çevrimiçidir Bunlardan 6 üye 232 ziyaretçidir..

      Şimdiye kadar aynı anda 471 kullanıcı 22 Saat önce tarihinde saat 22 Saat önce içinde çevrimiçi oldu.

      Hazırlanıyor...
      X